Julen är över ännu en gång..

Nu är jag tillbax igen efter Julens alla bravader. Denna julhelg har betått mest av mat, godis och paket, men mest av allt familjen. Allt började egentligen dagen före julafton när Jag och Johanna gjorde Julgodis! :D Det gick jätte bra till en början! Jag gjorde Knäck och Johanna gjode en ROSA sockerkaka :) Sen gjorde hon även chokladbollar och det va DÅ det började gå åt skogen! Chokladbollarna blev vädigt chokladiga, min kola fastnade i bakplåtspapperet och våra "Marie-havrekakor" gjorde samma skit som min kola! :/ fy! Vi fick även finfrämande denna dag, Janne, Marina, Tim, John och Viktor kom och åt lussbullar och drack julmust! :) Mkt trevligt.. Jag tycker om besök, och även besöka andra! Det borde man göra oftare! :)

Sen blev det självaste julafton, alla gick upp i relativt lagom tid, klädde på sig och gjorde sig i ordning och hjälpte till med mat och dylikt. Sen kom Jenny och Joakim och käkade runt klockan 2! :) Klockan tre vet ju alla vad som händer? ja, precis! Donald Duck time, och pappa tvingade oss alla att sitta bänkade framför tv:n. Dom sista minuterna av programmet (som man sett 16ggr) satt alla och halvsov, men 16:55 vaknade vi till liv
igen och då visste vi vad som väntade! Julens höjdpunkt, Paketöppningen. Årets Julkapp för maddä är ingen GPS iaf, utan en grymt vacker mobiltelefon! woohoo, Sony Ericsson S500i :) Gul - Grön - Guld : You pick! Alla fick väldigt fina julklappar och alla blev enormt nöjda! :)

Den 25 december, dagen efter julafton! Gick upp och drog på sig klän' och drog i väg hem till Farmor! Där vi fikade och pratade lite smått, hon fick även ett gäng paket :) Efter det så åkte vi hem! Mamma hade gjort vackra bakelser och dukat fint inför julens vanliga besök; Morfar och Britta! Vi fikade och skrattade, speciellt åt mamma som va så festlig! Hhaa, hon tjallade på Jenny att hon hade hål i tungan! haha, fan va jag skrattade! Och Jocke va ju där
och gjorde min dag lite härjigare och gladare oxå! Haha, han är så festlig han å! ;)
Både denna dag och dagen där på spenderades med alla systrar: Amandas bästa julklapp: SINGSTAR! eftersom alla 4 brudar i familjen tycker om att sjunga så va ju det en hyvens julklapp! :)
På onstaden den 26 så va Jenny och Johanna en aning bakis (Jo det va ni visst, erkän!) Så det blev pizza till middag! Jag och Jockos va och köpte, sen hem till Jenny och käkade! Mätta och belåtna drog vi in till stan och köpte en ny singstar-skiva till Amanda, och systrarna Eriksson gick till Engel och fikade :)
ONT I MAGEN va vad jag fick och vi åkte hem igen!
Torsdag var den utimata dagen för testing av den nya Singstar skivan, Jag och Jenny battlade lite Roger Pontare och konstigt nog van hon! haha

Idag är det Fredag och jag och Johanna har varit i Ludvika idag, hon va in på Systemet och köpte Alkohol till henne och Jenny inför nyår.. Medans hon gjorde det så va jag in på VeroModa och köpte en as bra Nyårs tröja! :) Dö bra.. Så nu är det iaf avklarat, vart jag ska är där emot ett litet problem! Jag vill till Ludvika iaf! Jag ska dit.. mm!
Imorgon kanske det blir borlänge-Falun med paps, men det är inte säkert! Hallå, MellandagsREA.se jag vill! Sen måste jag hem till falun och hämta lite stuff! Ja, det hoppas vi på..

Nu håller jag på att titta på Sjätte Sinnet, gash vilken bra rulle! I just love it.. den är lagom läskig liksom! :) As bra.. Ska titta färdigt på den och sen blire väl te och sova! Skulle vara skönt att somna i tid for ones! Men ha det ungefär skit bra så ses vi kanske nån dag! Hoj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0