Julkänslorna kryper fram..

Jaha, sitter i mitt julstädade rum i Grängesberg och tittar på film. Jag vet att jag inte har varit speciellt bra på att updatera nu, men jag har inte orkat. Sen har inte internet här vid M&P funkat så.. ja. Sist jag skrev va jag på väg till Falun, men jag fick åka hem till Grängesberg igen dagen där på. Johanna hade smittat mej med magsjuka. Så snälla syster Jenny kom upp till Falun och hämtade en magsjuk Madeléne, och jag kan lova att hon va livrädd hela vägen hem ;D Haha
Det va i onsdags det, sen dess har jag typ legat inne och ruttnat. Jag gick ut tidigast igår, och jag lovar er, det va verkligen på tiden. Jag trodde att jag skulle bli socialt utvecklingsstörd. Men allt ordnade upp sig när jag åkte till Blötberget i Lördags och träffade Robiin och grabbarna ;) Dom hade lite lan hemma vid Robin och det va mkt trevligt att komma dit en sväng :) Även om dom kallar mej för Marianne hela tiden och säger att dom ska döda mej. Men jag tror dom gillar mej ändå ;) haha Det är nog typiskt ABB:are. Hårda på utsidan, men mjuka som nallebjörnar på insidan ;) Haha
Innan jag åkte till blötberget så va jag och Maria på bandy oxå! Det va mkt trevligt och spännande! ;D Morots-Ove va där och drack morotsjuice. haha. Peter till Maddä och Maria: "Ove - mannen som gav moroten ett ansikte.."

Idag har jag tittat på en jävla massa film bara. Det började med en Julfilm på 3:an som hette Finding John Christmas, den va nog ganska gammal men hur bra som helst. Jag grät som ett barn så att jag fick ont i hela halsen. Den va så jävla bra. Sen gick jag ner och upptäkte att mamma och pappa hade åkt till Borlänge. Jag kände mej väldigt mysig efter den ljuvliga Julfilmen, så jag tände massa ljus och så och kokade mej lite kaffe :) Sen plaserade jag min stora röv i soffan och fick se att det va Grinchen på Tv:n. Ännu en underbar Julfilm! Den är så bra att man nästan vill gråta lite till, men det gjorde jag inte. Jag tittade bara och njöt.
När klockan slog 7 kom mamma och pappa hem med massor av Julklappar. Tomten himself skulle inte ha en chans.
Mamma hade även köpt två klänningar till mej. Ja, jag vet. Väldigt flickigt av mig. ;D Men dom va jätte fina. Jag kan faktiskt vara flickig ibland! ;) Det blir Jul/nyårs outfits. Det är as bra det.. ;D
Efter att mamma hade lagat lite käk och vi hade ätit den, så gick jag upp på mitt rum och kände att jag hade det lite för stökigt för att verkligen få in julkänslan i rummet. Så jag började städa. Resultatet blev underbart. (y)

Nu har jag tittat på Pirates of the Carribean - Död mans kista och håller på att titta på Die Hard 4.0. Inte för att jag har tittat speciellt mkt på nån av filmerna när jag har haft datorn framför mej. Men jag gillar att ha ljudet i bakgrunden..
 Jag har ju gjort en ny header, men den är bara tillfällig. Jag ska anstränga aslet av mej när jag får tid och lust..
Nu ska jag titta lite på filmen och sen är det kanske dags att nanna. Imorgon ska jag nog in till stan helt ensam och shoppa julklappar. Men jag hatar Ludvika. funderar på att åka till borlänge, eller kanske till och med Falun. Vi får se.

God natt och Dröm sött  -  Madnesss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0