Sliten och stelfrusen *

Hoj hej och hallå! Jag är hemma, tro det eller ej! Nu undrar ni säkert varför jag är hemma på en torsdag? Jo, det ska jag ta och tala om för er! Jag är minsann ledig imorgon - fredag - eftersom lärarna (samt vi då) har studiedag! Så enkelt är det. Enkelt och fullkommligt lagligt.
Idag åkte jag buss hem med Sofia. När vi hade bytt buss i borlänge satte vi i lurarna i öronen och somnade, båda två! Vi vaknade lagom till vi va i Ludvika, vilken betyder bussbyte igen för mej som bor i Grängesberg. Fick sitta i den iskalla väntsalen i 20 minuter innan bussen kom. kallt var det för att det är snöstorm nu för tiden, men det tar vi snart.. Tillbax till va som hände idag. Väl hemma på Kyrkbacken gick jag nästa på en gång upp till Jenny - och nu mera Johanna oxå. Det hade blivit ordning och reda fick jag se när jag steg in genom dörren! Johanna hade det väldigt städat (för att vara Johanna Eriksson) Hon började nästan genast att sortera alla hennes filmer och satt nummer på dom en och en. Det va lite festligt att titta på. Jag la mej på sängen och tittade på The Wedding Crashers! Sen skulle vi med mamma och pappa till MM för att inhandla tacos-saker för morgondagen! :D (Happy as a hippo!)
Medans vi väntade på farsgubben som vanligt, så passade jag och johanna på att åka spark! Vilket va extremt festligt. Skratt. det gick inte så fort och det tog typ stopp heela tiden, men annars gick det fint! :D
Efter MM så blidde det fika hemma vid Systrarna, munkar! Mums!
Nu är jag hemma och ska snart sova! Skönt som fan ska det bli eftersom jag har varit lite små trött hela dagen idag. Veckan har innehållt mkt härj, barnfilm, skratt, tårta, alla-barnen historier, socker och till och med lite tårar! Så det har fan inte varit lätt! What ever, moving on:
Ja men som jag nämde tidigare så är det feting snöstorm ute och det är knappt så att man vill gå ut! :O Kan moder natur typ bara ge sej eller? Jag orkar inte. Jag som har köpt världens bästa vårjacka igår! :/ fy farao..
Gud straffar mej som vanligt. / Jag ska klippa av mej håret - från det ena till det andra! Det ska bli riktigt kort och brunt! Japp! Skönt att bli av med det långa röd/svarta kaluffsett! :D

Nä nu ringde precis sovklockan så nu är det dags! Men jag återkommer med mer information om Madeléne's meningslösa liv inom en snar framtid! Hojja Hå, kämpa på! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0