Sommaren första äventyr

             


Igår sov jag till tre på dagen. Inte så trevligt. Men det berodde givetvis på att jag va trött som en myrslok, och det berodde på att jag låg uppe till fem på morgonen och tittade på Raise your voice, jag grinade seriöst så att jag fick ont i halsen! det va hemskt, den är hemsk! Hemskt bra tillochmed!
jaja.. dagen blev alltså inte så värst livlig, men det blev bättre framåt kvällskvisten då ida kom hem från Falun igen :D Vi drog ner till Jankviken typ vid åtta, redo för att campa - i en husvagn för oss själva. När vi kom dit spelade vi lite yatzy, Ida vann med 2 poäng och blev as mallig över det! Ja, varför tror ni att jag aldrig spelar spel annars, jag är skit dålig! Men man kan inte vara bra på allt..har jag hört! ^ Sen spelade vi kort, jag vann kanske tre ggr av 20 :/ Kass, men Ida är iaf sämst på att förklara! Det tog seriöst 10 minuter för henne att förklara hur man spelade Maja, och det dryga va att i slutändan visade det sig vara simpelt som fan! Crap..
Kvällens bästa
Maddä: Det är din tur nu..
Ida: Jaha, jag trodde det va Sven! (sarkasm*)
Maddä: Öh, nej! Åke är ju före!
Shi fick hon! (proud!)
Klockan 10 kom vi på att vi skulle ut och ro en sväng. Så vi kastade ner lite grejer i båten och drog i väg ut på sjön, där märkte vi att det fanns ännu en sak jag va bra på, som Ida dessvärre va ganska murken på! Jag är as bra på att ro! :O Det går verkligen as fort! Ida svänger bara in mot land hela tiden så jag får säga till henne att svänga rätt hela tiden! :) Men jag fick mej iaf ett gott skratt! ;D det blev en kurs i att ro men Mad the Coach där, en grungkurs, kurs A helt enkelt. Det blev en hel del pauser i roandet, (haha fattar ni roande att ro, haha) men tillslut - efter ca en timme - lyckades vi komma fram i råbroviken :) Jag blev ganska stolt över mina kunskaper i att lära ut ro-ning, för ida lyckades att parkera båten! :O :D Duktig! Väl uppe på land träffade vi André som blev mkt glad att se oss, (dito!!) men vi blev bokstavligt talat uppätna av alla knottsatar som dök upp i varje vrå! 
Sen fick vi syn på att det lyste borta vid Idas farmors stuga, så jag och Ida tog farväl av André och gick dit. Där va dom på väg att sova, men vi hälsade på endå, 10 minuters visit - men iaf..
Sen kastade vi oss i båten igen och gjorde att som stog i vår makt för att komma undan knottstimmen som flög i ansiktet och konstant käkade på en! Det va det västa jag någonsin varit med om! Seröst..
På vägen hem blev det även då en hel del pauser i padlandet. Men tillslut va vi tillbax i Janken, där hoppade jag i sjön - vilket va förvånasvärt varm! :O Men jag hade ingen ork kvar att bara tyvärr.
Det va skönt att vara tillbaka, och jag & Ida spelade åter igen en hel del kortspel :) bland annat Holmen (finns i sjön på Eriksson språk) Vi gick och la oss typ tre, och det va verkligen extremt skönt att krypa ner under ett varmt täcke i en mindre varm husvagn :) Tack Sambolicious för det bästa "sommarens första äventyr". <3

Idag vaknade jag halv tio i husvagnen av att väckarklockan ringde! Då flög jag i princip upp ur sägen och började göra frulle i ren hungernöd! Sen vid typ 09.50 väckte jag ida som fortfarande slumra och sov. 
Vädret va underbart, inte ett moln så långt ögat kunde nå! Då käkade vi lite och sen kastade vi oss ut på flytbryggan, redo att steka. Jag doppade mej lite då och då, men min kära badkruke-sambo doppade sig en gång på hela tiden vi va där, lägg av! Typ halv två åkte vi hem igen, helt friterade båda två :)
Dagen annars har inte bestått av mkt mer än städning, matlagning och ren förberedning för kalas och fin främmande! Pappa fyller nämligen år idag :) Grattis bästa paps! <3 Sen vid typ åtta kom mormor på besök ända trån huvudstaden! Henne har inte jag träffat på typ ett-två år! Så det va verkligen kul att se henne igen! Nu stannar hon till på söndag! :D Kul att få umgås lite med henne tycker jag. Vi käkade tacos och maräng-jordgubbstårta :) Mm..
Sen kom även morbror fredrik på besök oxå, han ser man ungefär lika ofta tyvärr..
Tiden gick och uttråkningen kom. Då åkte jag en sväng och träffade min bästaste Jesper <3 I've missed you so much! Den jäveln har varit på Peace&Love som alla andra rikemansbarn! Hate u all..:P Nee då! ;)
Nu sitter jag bara och tittar lite på TV, imorgon ska jag nog hem till Mathilda och basta och bada lite :) Wiiii.. I love jackie <3

Natti natti, Shoobree! Mad <3


Kommentarer
Postat av: sambolicious

Jag är inte murken.. Jag lyckas ändå klå dig din mara i kortspel tack vare min härskna "men vinnande" hand. Jag tyckte ändå att jag höll bra kontroll i roningsproceduren, men jag väntar fortfarande på kurs B. Det får vi ta någon annan dag, för detta var fan inte vårat sista båtäventyr!

2008-07-05 @ 18:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0