Busy, busy girl..

Jag vet, shame on me.. inget bloggande på länge, jag tycks börja varenda inlägg med det nu för tiden.. Jag har väldigt mkt för mej nu liksom. jaja, det är nog bäst att ni samlar kraft redan nu vänner..Hämta en kopp kaffe och luta er tillbax - för det här kommer bli ett sjuhelvetes inlägg! ;) Vi börjar så här...
Fredag, andra dagen på 2008´s Ludvika fest. Festen började redan vid fem nere i Mathilda's sommarstuga i kyrkviken. Där grillade vi och hade det trevligt och efter ett tag dök det upp en hel del folk :) Pontus, Alex, Markus, Markus och Anna kom och grillade med oss. Pontus hade med sig guran också så vi spelade och sjöng en hel del :) Jag och Pontus körde Fingret i ett järnrör, han spelade och Maddis sjöng :) Det va mkt vackert må ni tro :)
Runt åtta åkte vi in till Ludvika - pepp som fan på fest! Under kvällens gång hände det en rätt mkt, träffade igenkända människor, tittade på Noice - vilket va dö bra om du frågar mej! Sjöng och så.. sen käkade jag och Jackie en skinkrulle på Solemio oxå.. mm! ;) Vi åkte hem typ halv 2 eller så, men innan det så träffade jag bland annat Jenny&Camilla och till sist André :) Det va trevligt.. Det va synd att vi bara han träffas i typ 10 min då! men men..
Kvällen slutade inte där, nej nej! Tim och Jenny skjutsade mej och Jackie till västra, sen drog dom in till stan och hämtade mer folk! Jag och Mathilda satt i typ en timme och pratade om allt mellan himmel och jord - jag älskar att prata med Mathilda <3 Sen åkte vi hem och som i sommarstugan!
Lördag, vaknade upp i kyrkviken, gick upp och käkade frulle - sen hoppade jag och Mathilda i sjön! Japp, kallt va det.. och uppfriskande! Sen åkte jag hem till Jenny på Kb och började göra mej i ordning för 2008's tredje och sista dag av Ludvikafesten. Typ halv5 skjutsade Jenny och Jonas hem mej till Jessica på västra, där vi egentligen skulle grilla - men vädret tillät inte grillning - så det blev mat på spisen! Chicken and Pommes! Mm.. Sen kom tantan <3 och hälsade på, det är alltid lika kul att se honom! Klockan 6 åkte vi in till ludvika med bussen. Då gick vi till stadsparken och satte oss, vädret blev bra igen! (y) där träffade vi en kille från Borås som hette Magnus :) Han va jätte rolig och han blev liute kär i mej - han va så gullig! :D Hoppas man ser honom igen :> Hahaaa Sen träffade jag André :D Alltid lika trevligt.
19.30 , 28/6 2008 - dagen jag alltid kommer ihåg! Jag såg BROLLE JR på riktigt, med egna ögon! Åh vilken läckerbit han är! Sexy guy on stage! Jag ville bara gråta! :P
Sen från typ halv nio till elva satt vi i stadsparken under taket och tjålade med allt och alla! ;D Då dök det plötsligt upp två killar från til kopprberg och började prata med mej - jag va den enda som va trevlig sa dom - sen berättade dom nån sann historia om när dom va på Seaside i Falun och blev av med bilnyckeln och tog sig inte hem på flera dagar. :P Det va skrattretande, jag lovar! haha
typ kvart i tolv träffade jag André igen och klockan tolv började pumpbolaget att spela! Seriöst, det va så jävla bra! Helt sjukt.. Dom spelade bara mina favvolåtar! Jag blev så lycklig, jag ville aldrig åka hem kände jag! Innan dom började så hände det massa saker som jag har lite dåligt samvete för, förlåt.. :/ Jaja, jag kan väl inte behaga alla antar jag, men det är svårt! Va hemma halv 2 och fick krypa till kojs så fort som möjligt.
Söndag, efter fyra timmars sömn var det bara att gå upp och klä på sig och göra sig redo för en dryg dag och en resa till falun. Flyttning.se! Det tog ca 4 timmar att flytta ur och in och städa ur den gamla lägenheten. två dörrar bort, onödigt arbete. Efter allt slitande drog jag, mamma, pappa, ida, mona och Lars och käkda pizza! Sen åkte alla hem och jag och Ida blev kvar i falun. Där satt vi på balkongen och drack cola och käkade chips iflertal timmar! Hemlisar blev det oxå. en hel del.. typ 14 st! :O
Vi gick och la oss typ halv ett nattetid.
Måndag, vaknade typ elva. Ringde till pappa och fick reda på att hela studiebidradet hade kommit! ;) Det kan bara betyda en sak - speciellt i REA-staden Falun - shopping!
Så typ klockan två åkte jag och Ida ner på stan, där köpte jag ett par skor, ett par skorts, en t-shirt och en sen födelsedagsprelle till Jenny!
Vi va på stan så länge att jag missade tåget till grängesberg, så det var bara att åka buss! Fick sitta i Ludvika i en timme och eftersom jag inte hadde ett uns batteri i telefonen så hade jag inget val. Så jag gick till Donken och käkade. Det blidde en Ahlgrens bildar-glass! As saftig, rekomendrar starkt!
När jag väl va hemma i grängesberg va klockan typ kvart i nio. Då satte jag mig på moppen och blåste i väg till janken och grillade korv med mamma och pappa :) Sen typ vid tio åkte jag vidare till Kyrkviken och träffade Mathilda! 
Åkte därifrån typ 12 , och va väl hemma typ kvart över! :) Då gick jag hem till Jenny och Johanna och sov där.
Jag och Jenny tittade på He's the girl nån ny film som hon hade hyrt - den va typ som en blandning av she´s the man och Freaky Friday. Den va as rolig och skit bra. Jag grät i slutet - ovanligtvis!
Jenny somnade innan halva filmen, och jag och jojje somnade typ halv 3. :)
Tisdag, idag - Jag och johanna tittade på Them nån skräckis på franska! :S Jag va tveksam först men den va verkligen as bra. Lite läbbig och så.. Based on a true story though! Scary dude..
Sen åkte jag ner till Jankviken och käkade paj som Anette hade gjort, smarrig! Sen tog jag mig ett uppfriskande dopp i sjön! Mathilda slutade jobba typ 6, så typ klockan halv åtta åkte jag ner till Kyrkviken och tjålade lite med henne och så! Vi tog en promenix och sen åkte jag hem. Sen har jag inte gjort så mkt mer idag!

Fint inlägg va? Jag måste börja blogga oftare, så här kan jag ju inte ha det! ;) Det blir ju synd om både mig och er som ska läsa skiten! :) Haaha!
Nu ska jag titta på Raise your voice - så jag får grina lite.. Så jävla bra rulle! I love it <3
Sen blir det sovtime! Natti natti

C u , Maaaaaaad ^ <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0