Ingen smärre förändring

Nu sitter jag här på min praktikplats, det vill säga på parkskolan i Musiksalen och beglar. Eleverna kommer inte förns om typ en timme, då ska dom lära sig lite om Elvis Presley och spela lite gura! Varför känns det mkt bekant? Kanske för att jag också har gjort det en gång i tiden! :) Jag trivs jävligt bra här måste jag säga, kanske just för att jag känner igen mig mycket i det eleverna gör här på skolan. Synd att lillasyster Amanda är sjuk, nu har jag ju ingen att skämma ut förutom Emily. Men hon skäms ju för fan inte för nånting i princip! Det är ju förjävligt.. :) Haha

Idag har mitt nya liv börjat förresten, Jag och Jenny ska bli slanka och slimma tills vi ska åka till Turkiet med familjen. Så det första jag gjorde idag va att käka lite havregrynsgröt innan arbetet. Inte fan va det gott och inte va det bra för min stackars mage heller känner jag nu, men det ska tydligen vara en hyvens frulle om man vill minska i vikt. Anna Skipper skulle nog inte tycka att det heller va bra, hon skulle väl vilja att jag drack nån morgondryck med spenat och nått underverkspulver ist, men då skulle min mage krasha helt kan jag tänka mej.
Annars är planen att jag och Jen ska börja med våran motionsplan idag. En långpromenad om dagen, mån-tors. Och idag är det ju Måndag så vi lär ju börja nu då! Nu är det verkligen på allvar det här. Inge mer cola, och inge mer fika! Det kommer bli kämpigt, iaf dom här första två dagarna när mormor är här. Det har blivit extremt mkt fika nu, inte konstigt att mormor tycker att vi är feta allihop!
Efter våran promenad idag ska jag nog gå på kvarte. Jag vet att det är en löjlig sysselsättning, men jag träffar mina små vänner och Mona såklart. Jag ska försöka få Martin att komma på besök, men det kanske är fullkommligt omöjligt. haha

Nä, undra om jag ska spela lite piano och sjunga lite nu i min ensamhet i Musiksalen? Det ska jag nog göra, så här på morgonkvisten. :) Kanske till och med städa lite här, för inte ens det är förändrat. Det ser alltid ut lite som ett bombnedslag! Om ni vill mej nått idag så får ni ringa på min lur, jag har dock inga pengar på den så jag kan inte svara på några sms - vilket stör mig som fan. Min mobiltelefon är mitt liv - fjortisaktigt nog!

Ha en bra dag, C u Maaad <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0