Köttfärssås ala Falun!

Madness bloggar igen. Förra veckan va njutbar kan jag lova. Ledig mångag-onsdag. Tisdagen spenderades på Ullared med min fantastiska mamma och hennes vänner. Vi shoppade rejält och mina fötter va extremt svällda när bussen åkte hem mot gränges igen. Jag va helt utslagen och sov mestadels av tiden hem. Tack mammi för en hyvens resa <3

Den här veckan har typ precis börjar, och den har inte börjat speciellt bra. Mensverk från helvetet igår och idag. Gick hem tidigt från skolan igår och idag har jag varit hemma. Mina hornomer tar dö på mig, och idag har jag tillochmed spytt en skvätt (ni får försäkta mig..). Nu har Mathilda kommit hit på en matbit som snart ska lagas. Mathilda själv och Ida Gnida står redo i köket och ska laga till en köttfärssås ala falun och lite pasta ala snäck-snigel. Jag har precis försett Mattis med ett förkläde som förövrigt aldrig används. Men jag kände att det va dags för det nu, jag har ju ändå fått det av my lovely sister i inflyttningsprelle för cirkus 1,5 år sedan. Det är ju helt galet att vi har bott här så länge nu när jag tänker på det, och snart ska vi flytta härifrån. Det ska bli skönt med tanke på att varken jag eller Ida trivs speciellt bra här. Ida har fått en lägenhet i stan och jag ska flytta hem till Mathilda i Norslund - Faluns bästa och mest getto-kids-erövrade ställe. Men jag gillar det, det är kul att titta på alla småglin som kutar ute om kvällarna.
Jag och Mathilda diskuterade senast igår faktiskt att ungarna får va ute så nedrans sent om kvällarna. Men jag antar väl att Getto-mammorna don't give a fuck..

Men nu ska jag byta låt på Spotify (Vilket är ett både bra och dåligt program måste jag erkänna) för nu lyssnar vi på Uno & Irma - God morgon. En ganska klatchig låt ändå! ;) Men nu är det dags för ett byte.

Ha det bra och glassa fett i solen medans den fortfarande lyser på våran blåa himmel! Have it you way.. Madness! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0