Sängvärmare: Madeléne Eriksson.

Är det inte orättvist att kvinnor ska få lida en gång i månaden och sen ändå få kläcka ut minst en unge på det? Jag blir så frustrerad. Kan det vara hormonerna som talar? Jag sitter här, totalt nerbäddad i min säng. Med fyra stora kuddar, ett täcke, en vetekudde, datorn i knäet och hörlurarna spelar lugnande musik i öronen på mig. Jag är på sång humör idag, helst av allt skulle jag vräka i mig en hel tunna med choklad och grill-chips, men det känns mer som om jag ska ta mig en rask promenad för att lugna både hormoner, kropp och själ.

Musik är väl en underbar uppfinnig iaf? Der kan hjälpa mot allt, jag tror starkt på att musik är livets verkliga psykiska medicin. Utan musik skulle nog ingen överleva. Personligen så får jag panik om jag ska åka buss och har glömt hörlurarna hemma, det går inte en enda dag då jag inte lyssnar på nån sorts musik. Sorgliga- , glada- , instämmande låtar som man verkligen kan relatera till, det är väl iaf det bästa som finns.
Va lyssnar jag på just nu? Jo..
  • Paramore - funkar alltid! Glatt eller förbannat.. (tex. Misary Business, Born for this, Crushcrushcrush)
  • Snook - Funkar oxå i alla väder, men lite mer till fest eller när jag känner mig filosofisk! (tex. Bejbi, Lejonhjärta)
  • Shinedown - Sad all the way.. nej, men nästan! (tex. 45, Simple man, Sound of Madness)
  • Volbeat - Funkar alltid. jämt, jämt, jämt.. (tex. Radiogirl, Still Counting, Mabellene I Hofteholder)
  • Lars Winnerbäck - När man behöver en låt att relatera, ledsamt som lyckligt.. (tex. Elden, Om tiden vill ifatt)
Nu tror jag att jag ska krypa ner ordentligt och titta på film, samt tilfredställa mitt chokladbegär med en efterlängtad Marabou, men jag återkommer säkert senare med updates! Peace, Party, Pringles! - Mad <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0