En maläten budget i gråskala.

En dag av ångest, fylld med en gråskala som både jag och Johanna försöker få bort med färglada accesoarer. För mig helt förjäves med tanke på att det ser ut som om jag kommer få vara hemma. Johanna ska iaf på Silver Dollar och roa sig. Men jag fösöker hålla humöret uppe iaf, det är bara femtionio dagar kvar tills jag blir vuxen. Jag kan knappt vänta.

Jag har inte riktigt fattat att jag inte behöver gå till skolan på måndag, att jag faktiskt har sommarlov. Men det är kanske för att det faktiskt är mycket nu, och att skolan inte ens är inräknad. Allt hade varit så mycket lättare om jag hade ett arbete, men nu har jag inte det så jag vet inte hur jag ska ha råd med alla årliga aktiviteter nu, 2009. Mitt schema för dom kommande veckorna är ändå fullsmackade med smaskigheter, som mer eller mindre kommer kosta mig skjortan. En skjorta som inte ens äger, den enda skjortan jag har är så trasig att det inte ens går att laga, så där är det. Skjortan finns alltså inte, det är lite mer ett kodord för budget eller typ inkomst.. jag har en maläten budget.
Nästa vecka är begravningen för min älskade mormor. I skrivandets stunt hör jag kyrkklockorna klinga utanför, det känns som ett sign from Siwan Divan.. Begravningen kommer hållas på torsdagen nästa vecka alltså. Vilket betyder - dagen före midsommar. Men just nu så känns det ännu jobbigare eftersom jag inte ens vet va jag ska göra på midsommar. Är det ingen som vill vara med mig? Dom två senaste midsommrarna (2007-2008) har varit dom bästa ever, vet inte om det finns nånting annat som kan toppa det faktiskt, det har varit det absolut bästa. Så i år blir det väl inte lika bra kanske. tyvärr.

Veckan efter nästa vecka äger sommarens absoluta höjdpunkt rum, i borlänge, PEACE & LOVE festivalen 2009. Det ska verkligen bli underbart. Men utan stålar vet man ju faktiskt aldrig hur det går. Jag tror att jag ska köpa en trisslott varje dag tills första dagen jag ska på P&L. Det kan ju hända att jag vinner nånting iaf. Och nånting är bra.
Det kommer iaf bli grymt, med eller utan cash! tänk er själva, jag ska skåda musik, musik som jag brinner för. Musik som hjälper mig leva övewrhuvudtaget. Det är så att hjärtat stannar redan nu..
Tex. Promoe, Lars Winnerbäck, Volbeat, Lykke Li, Babyshambles, Govenor Andy, Peter Doherty, The Sounds, Timbuktu, Anna Ternheim, Kalle Baah, Miss Li, Moneybrother, Slagsmålsklubben, Frida Hyvönen med-fucking-flera!! Det ska bli grymt iaf.

Men nog om allt, kan nån bara leka med mig idag? annars får jag lov att vara all alone. all night. help. jaja, hör av er iaf. Fred och Kärlek - Madeléne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0