Två-dagars och döds-söndag.

Söndag kan ju vara den värsta dagen på heeela veckan! Och denna fina söndag är nog bland dom värsta på mkt länge. Jag har inte fattat riktigt att sommarlovet börjar leda mot sitt slut, men idag känndes det faktiskt. Jag vaknade sliten och tuffsig i ett riktigt stökigt rum imorse och insåg att packningen inte ens har börjat. Imorgon flyttar jag tillbaka till Falun. Det känns både extremt skönt att få slippa Grängesberg, men det känns samtidigt sjukt jobbigt med tanke på allt som har hänt under sommaren. Jag kommer sakna alla människor som påverkat mig så fruktansvärt den här sommaren, jag kommer sakna alla skratt och roliga minnen. Något jag absolut inte komma sakna - anledningen till att det ska bli så jävla skönt att åka här ifrån - är alla griniga människor som har sårat mig så djupt, alla tårar som runnit under tiden och alla jävla rikspuckon som snokar sig långt in i själen och lägger sig i allt. Det ska jag verkligen försöka förtränga och nu ska mitt nya liv ta fart. Det påminner mig lite random om en låt - av dom mest musikaliska genier i Sverige - snook såklart. Nu ska jag ändra på mig, På tisdag ska jag flytta ut ur mig själv och vända andra kinden, dagen ska jag sänka blicken.. Så där är det. shit..

Helgen har iaf varit helt sjuk. I fredags va jag hemma vid en nyfunnen vän vid namn Emmie, som bor i en lägenhet mitt i centrum (av byhålan). Där festade vi och hade det väldigt trevligt tills Kim kom på att han och jag skulle på Trädgårn. Jag min arma nöt följde självklart med som ett fån. Det blev helt enkelt ingen hitt och Jonni - min räddare i nöden - kom och hämtade mig och skjutsade hem mig, tack!
Vaknade som det morgon-monster jag är, jag kände mig dödssjuk. Hundvakt va det ja.. Så jag gick upp till Jennys lya och tittade på film med bästa vännen - Mojo, jojo, jo, mo, homo..Jojje! Klockan två fick jag ett sms av Jonni som frågade om "jag va klar att åka". jag visste inte ens vart jag skulle, men då slog det mig att Rävsax (TNG) spelade i stan klockan fyra och att det va dit jag skulle. Så det va bara att dra på sig riktiga kläder och dra till stan. Usch va trött jag va. Efter spelningen åkte jag hem och fick i mig lite mat och drog på mig ansiktet for a night out. Jonni kom och hämtade mig och kvällen började - i bilen. Jag satt berdvid Jonni - som va chaufför - fram och tillbaka till stan typ tre gånger. Sen ringde min älskade Mathilda och ville gå ut i stan, med lilla mig! Så vi möttes utan för Lidl, överlyckliga för att äntligen få gå ut tillsammans! Vattenfestivalen sög, knappt en människa och spöregn. Så Trädgårn - here we go again! Väl inne på Trädgårn bestämde vi oss för en finfin drink, kvällen i ära! Så med varsin Sex on the beach i näven gick vi malligt runt och va sjukt nöjda. Vi träffade Ida och Sofia oxå! <3 urkul. Kvällen fortsatte och blev riktigt bra, jag och jackie - blir inte bättre. Efter en lyckad kväll på krogen sitter det fint med en rulle på Sole mio! JA TACK. Jonni kom och hämtade oss och sen gick det utför. Hemma imorse. I ottan! Vaknade efter fyra timmar, sov fyra till. godmorgon!

Nu är klockan typ sju och jag har knappt packat hälften, och sittandes här i Nennüs soffa med jojje hjälper inte mina saker ner i resväskan precis! Mathilda är en väldigt upptagen människa som inte kan ha telefonen på så jag börjar få lite panik. vill du skjutsa mig till Falun imorgon? hör av dig.. haha nu ska jag ge mig. Jag går alltid för långt med detaljerna i blogg-fan. Jag hör av mig. PEACE - Mad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0