Ruinerad och ensam!

God kväll. Nu sitter jag här i Falun igen, i min fruktansvärda ensamhet. Nyduschad och extremt mör efter helgen! Det har inte blivit mycke sömn i helgen måste jag säga, nästan ingenting alls faktiskt!
I fredags - efter mycket tjat på mina vänner som inte ville gå på krogen - hamnade jag till sist på vandrarhemmet på Västa i Grängesberg. Mathias, Gugge, Micke och Jonas kom och hämtade mig på kyrkbacken och helt enkelt drog med mig dit. När jag steg in i den varma värmeljusbelysta lokalen hörde jag massa damskratt bakom krönet. Holle bjöd på en sk Micke Mys - som förövrigt va bland det godaste ever - och från ingenstans dök faster Marie upp vid baren. Lite susig i kupan och extremt glad att se mig :) haha Hon blev väldigt mallig när hon insåg att jag äntligen har blivit myndig och att hon nu lagligt kan bjuda mig på en alkoholhaltig dryck, utan motsägelser! Vi slog oss ner bland damerna och jag vet inte när jag blev så sprallig sist. Gittan, Marie och Anette höll i gång värst tror jag, med allt från diskutioner till sång och dans. Det va så himla trevligt. Men vandrarhemmet kan ju tyvärr inte hålla öppet hela natten, så runt midnatt utrymde vi lokalen. Alla underbara damer inklusive faster Marie åkte hem och vi andra åkte till Holle för ett nattfösare. Mathias va hungrig och lagade middag till oss alla. Haha, men som väntat fick Pierre ta över eftersom Holle blev lite trött, för ovanlighetens skull. Natten blev extremt lång och jag vinglade hem i ottan, närmare bestämt sju på morgonen.

Jag hann sova i ca tre och en halv timme så där på morgonkvisten. Klockan ett befann jag mig på Vallen för att titta på lite svettiga karlar i fotbolls-outfits. Jenny och Angelica va självfallet på plats. När jag kom hem va det bara att byta om till partykläder inför Ladies Night på Solo. Angelica va typ full när jag kom dit och vi bestämde oss för att åka hem till en nyinflyttad husägande Petra på öraberget. Efter en husesyn och ett snabbsnack så gick jag och A vidare till Mathilda. Där satt Mattis och Tess i soffan med två små kattungar och laddade för utgång. Tess kan ju vara bland dom festligaste brudarna i berget, så vi skrattade en hel del. Runt tiotiden åkte vi in till stan och kvällen började på Solo. Drinkar, dans och manliga strippor var vad som erbjöds där. Vi blev dock lite besvikna på den avklädda mannen, så vi gick till Trädgårn. Där va det betydligt mer människor och jag antar att det berodde på kvällens erbjudande - Bartömning. Billigt värre. Tiden flög i väg och det va dags att bege sig vidare. Dock inte hem eftersom vi inte hade skaffat någon skjuts - A och jag. Så det blev käk på Donken. Panikslagna och mätta vandrade vi runt på stan, tack och lov ringde Pierre tillslut och sa att vi fick åka med hem. Jag la mig i sängen halv fem i morse. Mörbultad eftersom jag träffade min älskade kusin Evelina utanför Trädgårn, och en exalterad kram slutade med att jag ramlade och landade på häcken. PINSAMT.

Idag har jag och A bara ätit pizza, glott på film och tittat på Damfotboll på Vallen - vilket kan vara det värdelösaste ever, tjejer ska inte spela fotboll. Det går inte. Jag satt mest och klagade på hur kasst det va, medans A och Brix satt och skrattade åt mina nedlåtande kommentarer. Jag har även ätit tårta med min familj, eftersom min kära mor fyller år idag! Grattis världens bästa mami! <3

Nu ska jag nog snart sova tror jag, annars kommer jag aldrig ta mig till skolan imorgon! inte för att jag på något vis ser fram emot det. Men sånt är livet- PEACE.

Ps. Tack värdens bästa morbror Jan för att du har grejat min sega dator, nu spinner den på som aldrig förr! Du kan ju vara den snällaste morbrorn man kan ha! Ds.

Kommentarer
Postat av: Evelinas syster, din kusin. :)

Du Madde, dina blogginlägg kan vara dom roligaste av alla! :) Jag instämmer fullkomligt i ditt tycke angående damfotbollen. Fy fan vilken dynga.

2009-09-07 @ 10:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0